مشاوره با پلینو

تولید یک محصول، بدون داشتن اطلاعات تخصصی از مواد اولیه و نحوه کار با ماشین آلات می‌تواند با آزمون و خطا و صرف هزینه‌های بسیاری روبرو باشد. دریافت مشاوره از متخصصینی که تجربه کار با مواد اولیه ، فرمولاسیون ها و ماشین آلات مختلف را دارند می توانند از صرف هزینه‌های غیر ضروری و ضرر و زیان احتمالی جلوگیری کند. لذا شرکت‌های موفق همواره مشاوران با تجربه‌ای را در کنار خود برای تولید یک محصول ایده‌آل دارند. 

مشاوره تخصصی با پلینو

ازهمان ابتدای شکل‌گیری مجموعه پلینو، در کنار تامین مواد اولیه و افزودنی‌ها، مشاوره‌های تخصصی نیز به مشتریان پلینو ارائه شده است. مشتریان پلینو این خدمات را به شکل های مختلفی ازجمله شرکت در جلسات تخصصی مشاوره ، مشاوره‌های اختصاصی برای تولید محصول خاص و استفاده از پکیج‌ها و کتاب‌های تخصصی مشاوره ، از این خدمات استفاده نموده‌اند.

چرا مشاوره در مورد تجهیزات فرآیندی مهم است؟

تجهیزات صنعتی ازجمله اکسترودرها، به مانند جعبه سیاهی هستند که فرآیند داخل آنها با چشم دیده نمی‌شود و فاکتورهای مختلفی ازجمله دما ، فشار و تغییر در ساختار تجهیزات می‌تواند باعث تغییراتی در کیفیت و بازدهی تولید شود. درنتیجه حتی اگر از مواد اولیه مناسبی برخوردار باشیم، ممکن است درطول فرآیند تولید بامشلاتی مواجه شویم و یا تولید بهینه ای نداشته باشیم. درهمین راستا، پلینو مشاوره‌هایی برای استفاده‌ی بهتر و اصولی‌تر و بهینه‌تر از ماشین آلات فرآیندی ارائه می‌دهد. 

چرا مشاوره درمورد مواد اولیه مهم است؟

تامین مواد اولیه از یک تامین کننده معتبر نقش مهمی در کیفیت محصول نهایی دارد .اما در کنار داشتن مواد اولیه مناسب باید از دانش تخصصی کاربرد آنها نیز برخوردار بود. همچنین مواد اولیه قبل از واردشدن به خط تولید، بهتر است که تحت آزمایشات کنترل کیفی قرارگیرند تا از کیفیت آنها اطمینان حاصل شود. در همین راستا مشاوره‌های پلینو برای انتخاب صحیح گرید مواد اولیه و افزودنی‌ها و کنترل کیفی مواد اولیه ارائه می‌شود.

برخی از پرسش‌های مهم مطرح شده توسط تولیدکنندگان درجلسات مشاوره که به آن پاسخ داده شده است. این سوالات که در طی چندسال در جلسات مشاوره مطرح شد در یک پکیج تخصصی برای دسترسی راحت‌تر تولیدکنندگان آماده شده است. همچنین درصورتی که نیاز به مشاوره‌های بیشتری دارید با ما درتماس باشید. 

پرسش‌های متداول

1: چطور ازکیفیت کامپاند میکس شده اطمینان‌ حاصل کنیم؟

میکسر درکیفیت محصول نهایی نقش مهمی دارد. حتی اگر از مواد اولیه مناسبی استفاده کرده باشید ممکن است از عدم انجام میکس صحیح باعث تخریب مواداولیه و یا هدر رفتن بخشی از مواد اولیه شوید؛ درنتیجه انجام یک میکس اصولی بسیار حائز اهمیت است. یکی از مواردی که در جلسات مشاوره به آن پرداخته شده است ، روش‌های کنترل کیفی کامپاند میکس شده می باشد.

2: نسبت روان کننده و استابلایزر چگونه باید باشد؟

عدم متناسب نبودن نسبت روان‌کننده و پایدارکننده حرارتی می‌تواند باعث کاهش پخت شده و برخی خواص را کاهش دهد. درپکیج مشاوره پلینو یک جدول کاربردی ارائه شده است که درآن نسبت دوز روان‌کننده‌ها و پایدارکننده‌ها ارائه شده است.

3: کدام پایدارکننده‌حرارتی برای تولید محصول ما مناسب‌تر است؟

پایدارکننده‌ها از انواع متنوعی برخوردارند که باید باتوجه به نوع محصول وماشین آلات، گرید مناسب انتخاب شود. پارامترهایی همچون: پایداری حرارتی کوتاه مدت ، پایداری حرارتی بلندمدت، پایداری حرارتی دینامیک و استاتیک برای یک استابلایزر مهم می‌باشد و مقدار آن باید باتوجه به کاربرد شما انتخاب شود. عدم آگاهی ازاین موضوع ممکن است باعث شود شما از گرید مناسبی استفاده نکنید ویا هزینه بیشتری بابت یک پایدارکننده حرارتی صرف کنید که خواص آن برای محصول شما موردنیاز نباشد. در این راستا جداول و توضیحات بیشتری در پکیج تخصصی پلینو ارائه شده است.

4: علت شکنندگی محصول

پی‌وی‌سی سخت ذاتا شکننده است. برای اصلاح این موضوع از افزودنی‌هایی نظیر اصلاح کننده‌های ضربه‌ای چون اصلاح کننده cpe، اصلاح کننده MBS ، اصلاح‌کننده ACR استفاده می‌شود. اما در برخی موارد، شکنندگی محصول ممکن است به دلایل دیگری ازجمله انجام نشدن صحیح میکس یا پخت ناکافی مواد باشد. این موارد در پکیج تخصصی پلینو بررسی و روش‌هایی برای کاهش شکنندگی محصول ارائه شده است.

5: طراحی تیغه توربو میکسر چگونه باید باشد؟

پره‌های توربو میکسر باید براساس نوع فرمولاسیون شما از نظر نوع نرم‌کننده و فیلر بهینه‌سازی شود. همچنین یک‌سری اِلِمان‌هایی باید داخل میکسر نصب شود که باعث بهبود جریان پودر، هنگام انجام میکس شود. درپکیج تخصصی پلینو به این سوال پاسخ داده شده و حتی شما می‌توانید با استفاده از آن، عیوب احتمالی در طراحی پره‌ میکسر را تشخیص داده و برطرف کنید.

6: چطور میزان نرم‌کننده را تشخیص دهیم؟

یکی از سوالات مفیدی که درجلسات مشاوره مطرح شد و در پکیج تخصصی به آن پرداختیم، این بود که میزان نرم کننده فرمولاسیون را چطور تشخیص دهیم؟

در بازار، گرانول‌های پی‌وی‌سی با کدهای مشخصی چون کد102، 108،106،104 و... وجود دارند که میزان نرمی مشخصی را دارا می‌باشند که از میزان نرمی آنها درصد نرم‌کنندگی آنها نیز مشخص می‌شود. اما گاهاً ممکن است با محصولی مواجه شویم که کد دقیق آن مشخص نیست . در این راستا می‌توان از دو تست کاربردی برای تعیین میزان نرم کننده استفاده کرد که در پکیج پلینو به آن پرداخته شده‌است.

7: تنظیمات دمایی اکسترودر چگونه است؟ 

برای هر اکسترودر و هرنوع فرمولاسیونی باید از تنظیمات دمایی متفاوتی استفاده کرد. به بیان دیگر باتغییر دستگاه و یا فرمول، چیدمان دمایی نیز تغییرخواهد کرد. اما با آگاهی از یکسری اصول پایه می‌توان چیدمان دمایی اکسترودر را تنظیم کرد. این مورد که یکی از موارد مطرح شده درجلسات مشاوره پلینو نیز بوده است در پکیج تخصصی پلینو به آن پرداخته شده است. 

8: تعیین میزان فیلر موجود در محصول چگونه است؟

فیلرها عمدتاً به منظور کاهش قیمت تمام شده استفاده می‌شوند. فیلرها ازجمله کربنات کلسیم، مواد پودری سفید رنگی هستند که حضور آنها حتی در برخی مواد اولیه پودری همچون CPE و تیتانیوم دی‌اکسید، ممکن است باچشم به راحتی قابل تشخیص نباشند. برای تعیین میزان کربنات کلسیم، تست‌های مشخصی ازجمله: تست دانستیه، تست خاکستر و تست‌های شیمیایی وجود دارد که درپکیج پلینو، استاندارد و روش انجام آن معرفی شده است.

9: علت زردی محصول چیست و راه حل آن؟

زردی قطعه می‌تواند ناشی از عدم استفاده از پایدارکننده حرارتی مناسب باشد. درواقع تخریب پلیمر دراثر حرارت، باعث زردی قطعه می‌شود. همچنین قرارگرفتن قطعه در برابر نور خورشید می‌تواند سبب زردی محصول شود که بخصوص در محصولات سفیدرنگ مشکوک‌تر است. برای حل کردن مشکل زردی قطعه ابتدا باید علت آن مشخص شده و درنهایت می‌توان با استفاده از برخی مواد ازجمله آنتی یووی، سفیدکننده و ... مشکل را برطرف کرد. در پکیج تخصصی پلینو این سوال پرتکرار که در جلسات مشاوره مطرح شده است؛ پاسخ داده شده و حتی روش تولید سفیدکننده نیز توضیح داده شده است.

10: علت مشکلاتی چون فیش‌آی، زبری سطح ، پوست پرتقالی شدن و ... چیست؟

سطح محصول بخصوص در قطعات دکوری ازجمله ورق‌های نازک، فیلم‌های بسته‌بندی و پروفیل‌هایی که در نما استفاده می‌شوند بسیارمهم است. مشکلات ظاهری چون موج افتادن، زبری، فیش‌آی و... باعث اُفت ظاهر محصول شده و حتی فروش آنرا بامشکل مواجه کرده و در مواردی ممکن است نصب قطعه بامشکل مواجه شود. این موارد درجلسات مشاوره پلینو پرسیده شده و مشاوران پلینو به آن پاسخ داده‌اند. بطورمثال استفاده از الک و توری یکی از مواردی است که باعث کاهش برخی از این مشکلات می‌شود که در پکیج تخصصی؛ نوع الک، نوع توری، مش آن و نحوه نصب و به کارگیری آن بررسی شده است.

11: ازچه کمک‌ فرآیندی برای تولید قطعه باید استفاده کرد؟

یکی از مواد مهمی که هم در کیفیت نهایی قطعه ازجمله؛ میزان براقیت و استحکام ضربه موثراست وهم دربهبود فرآیندپذیری وقالبگیری، کمک‌فرآیند می‌باشد. کمک فرآیندها ازنظر ماهیت شیمیایی و وزن مولکولی متفاوت می‌باشند. بطورمثال کمک فرآیند آکریلیک یکی از انواع کمک فرآیندهای مورد استفاده درپلیمرها بخصوص در پی‌وی‌سی می باشد که انواع مختلفی از آن ازجمله وزن مولکولی پایین، وزن مولکولی متوسط و وزن مولکولی بالا وجود دارد که انتخاب آنها باتوجه به نوع محصول، نوع ماشین‌آلات و خواص موردنظر تعیین می‌گردد. یکی از سوالات مهمی که درجلسات مشاوره پرسیده شده و به آن پرداخته‌ایم؛ انتخاب صحیح کد کمک فرآیند می‌باشد که مطالب مرتبط با آن در پکیج تخصصی پلینو آورده شده است. همچنین روش‌هایی برای سنجش اثرگذاری کمک فرآیند نیز معرفی شده است.

12: ازچه موادی برای کاهش ویسکوزیته و تنظیم آن درخمیر پی‌وی‌سی می‌توان استفاده نمود؟

ویسکوزیته‌ی خمیر پی‌وی‌سی درتولید محصولات پلاستیزول اهمیت زیادی دارد. بالا رفتن ویسکوزیته تولید را با مشکل مواجه کرده و در برخی موارد ضایعات زیادی به دنبال خواهد داشت. برای حل این مشکل از موادی همچون گازوئیل و نفت سفید استفاده کرده که غیراصولی می‌باشد. نه تنها مشکل را بطور کامل برطرف نمی‌کند بلکه سبب سمّی شدن محصول نهایی می‌شود. برای این منظور باید از حلال‌های اصولی استفاده شود که مهمترین آنها در جلسات مشاوره مطرح شده است که درپکیج تخصصی پلینو به آن دسترسی خواهید داشت.

13: روش‌های کاهش دانسیته و فوم کردن محصول چگونه است؟

از دیگر سوالات پرسیده شده در جلسات مشاوره، روش فوم شدن اصولی پی‌وی‌سی می‌باشد. با استفاده از افزودنی‌های مشخصی می‌توان پی‌وی‌سی را فوم کرد. برای بهترشدن فوم باید از فعال‌کننده‌هایی همچون کیکرها و کمک‌ فرآیندهای فوم استفاده نمود. که در پکیج تخصصی پلینو گریدهای مناسب و ترکیب درصد این مواد معرفی شده‌اند.

14: روش‌های کاهش قیمت و رقابتی کردن محصول کدام است؟

بطور سنتی از فیلرهایی چون کربنات کلسیم، برای کاهش قیمت تمام شده استفاده می‌شود. این مواد اگرچه باعث کاهش قیمت می‌شود اما برخی خواص محصول را کاهش می‌دهد. ازجمله موجب مات شدن محصول و شکنندگی آن می‌شود. درنتیجه برای محصولات شفاف و محصولاتی که نیاز به مقاومت ضربه بالا دارند با محدودیت روبرو می‌باشد. مواد دیگری ازجمله پلیمرهای بازیافتی وجود دارند که استفاده آنها در پلیمر سبب بهبود خواص و درعین حال کاهش قیمت می‌شود. درنتیجه محصول تولید شده نیز رقابتی خواهد بود.

یکی از سوالات متداول مطرح شده درجلسات مشاوره همین موضوع بوده که چرا قیمت تمام شده ما از رقیب بالاتر است. درپکیج تخصصی پلینو به روش های کاهش قیمت تمام شده‌ی محصول پرداخته شده است. درهمین راستا؛ موادی چون کمک استابلایزرها، کمک نرم‌کننده ها و...معرفی شده‌اند.

 

 

نحوه و مراحل دریافت مشاوره از پلینو چگونه است؟

به طور کلی امکان دریافت مشاوره از پلینو به دو روش زیر ممکن بوده و انتخاب هر یک بستگی به نوع و حجم پروژه شما دارد.

1-دریافت مشاوره از طریق پکیج تخصصی پلینو

2-تعریف پروژه راه اندازی خط تولید و قرار داد مشاوره

 

چه زمانی به پکیج تخصصی نیاز داریم

مطالب تخصصی مربوط به تولید در چهار بخش بخش فرمولاسیون، میکسر و کامپاندینگ، فرآیند تولید و کنترل کیفی در پکیج تخصصی پلینو گراداوری شده است در بسیار از موارد بخصوص زمانی فقط یک یا چند مشکل در فرآیند وجود دارد با دیدن این پکیج و دریافت مشاوره از کارشناسان ما ( به صورت تلفنی یا حضوری) مورد برطرف خواهد شد. همچنین با توجه به جامع بودن این پکیج برای افرادی که قصد شروع فعالیت تولیدی را دارند نیز توصیه شده است.

 

چه زمانی به قرار داد راه اندازی خط تولید نیاز داریم

همانطور که از نام این بخش مشخص است، زمانی که شما خط تولیدی را خریداری کرده و یا طرحی برای راه اندازی خط تولید دارید، تیم پلینو امکان راه اندازی 0 تا 100 خط تولید شما را داشته و می‌تواند در تمام مراحل ذیل با شما همراه باشد.

-طراحی خط تولید

-مشاوره خرید و تامین ماشین آلات

-ارائه فرمولاسیون

-مهندسی معکوس بر اساس نوع قطعه مورد نظر

-ارائه فرمولاسیون

-راه اندازی خط تولید

-بهینه سازی خط تولید و ماشین آلات

-اتوماسیون و ...

هفت روز هفته، 24 ساعت شبانه روز پاسخگوی شما هستیم.
© 2024 polyno All Right Reserved