تکنولوژی جدید در بهبود اکستروژن مواد ضایعاتی

20 اردیبهشت 1403 ساعت 10:22

فیلتر مذاب اکسترودر مجهز به اسکرین چینجر و فلاش بک

آلوده نبود مذاب و یکدست بودن آن در تولید پلیمر و پلاستیک و بخصوص پلاستیک بازیافتی اهمیت بالایی دارد. یکدست بودن و نبود هیچگونه آلودگی در مذاب پلاستیک در تولید محصولات حساسی از جمله فیلم و ورق اهمیت دو چندان دارد. تکنولوژی جدید در ساخت اسکرین چینجر مجهز به سوپر فیلترها سبب بهبود فرآیند کامپاند سازی شده است. سوپرفیلترها از تکنولوژی‌های جدیدی هستند که به تازگی به بازار معرفی شده اند. فیلترهای جدید موفقیت خوبی در بازیافت ورق فوم، صفحات جداکننده باتری و پی وی سی نرم داشته اند. برندهایی چون Fimic، maag و gneuss  در این زمینه پیشرو هستند.

سوپرفیلتر اکسترودر

سوپرفیلترها (Super Plate) بهینه تر عمل کرده به این معنی که سطح عملکردی را افزایش داده و دفعات تعویض صفحه را کاهش می‌دهند. در فیلترهای معمولی میزان فضای باز 45 تا 55 درصد کل صفحه را تشکیل داده است. در نتیجه گرفتگی مقداری از سوارخ‌ها سبب شده تا که مواد امکان عبور از سوراخ کمتری را داشته باشند و در تعداد دفعات مورد نیاز برای تعویض صفجه افزایش خواهد یافت.

طراحی سوراخ در سوپرفیلترها به شکلی است که بازدهی را به میزان 30 تا 35 درصد افزایش می‌دهد. سوپر فیلترها مجهز به تیغه‌هایی با سوراخ شش ضلعی و الماسی شکل از جنس استیل هستند که نسبت به اسکرین‌های معمولی که سوراخ دایره ای دارند کارآیی بالاتری دارند.

اسکرین پک اکسترودر

اسکرین چینجر اتوماتیک

اسکرین چینجرهای اتوماتیک قابلیت تمیز کردن فیلترها به صورت اتوماتیک را دارد. وجود دو بک-فلاش در طراحی این تجهیزات جدید سبب شده تا امکان تمیزکاری سریع تری را فراهم کند.

فیلترهای جدید ارائه شده توسط برند Gnuuss  دارای سطح فعال 450 سانتی متر معکب بوده و قابلیت بازیافت 1000کیلوگرم PET  در ساعت را دارا می‌باشند. فیلرهای مورد استفاده در این تجهیزات دارای صفحات با مش 200 هستند.

 

اسکرین چینجر

ثبت نظر


( نظر خود را درباره این مقاله ثبت نمایید )

هفت روز هفته، 24 ساعت شبانه روز پاسخگوی شما هستیم.
© 2024 polyno All Right Reserved