انواع پلی اتیلن سنگین | خواص و گریدهای تجاری

05 اسفند 1402 ساعت 18:57

پلی اتیلن یک ترموپلاستیک کریستالی است که با توجه به نوع آن دارای درجات مختلفی از بلورینگی می‌باشد. این پلاستیک در سه نوع عمده پلی اتیلن سنگین (HDPE)، پلی اتیلن سبک( (LDPEو پلی اتیلن سبک خطی ((LLDPE تولید می‌شود. سایر انواع پلی اتیلن شامل  پلی اتیلن شبکه ای شده یا PEX، پلی اتیلن با وزن مولکولی بسیار بالا یا UHMWPE  و انواع کوپلیمرهای پلی اتیلن هستند. پلی اتیلن بسیار پر کاربرد بوده و تولید انواع ظروف، فیلم بسته بندی، لوله و اتصالات، سیم و کابل، اسباب بازی و موارد بسیار دیگر استفاده می‌شود. در این مقاله به بررسی انواع پلی اتیلن، ویژگی‌ها و خواص مهم آن پرداخته می‌شود.

 

کاربرد انواع پلی اتیلن

 

تاریخچه پلاستیک پلی اتیلن

برای اولین بار پلی‌اتیلن در سال ۱۹۳۳، طی یک واکنش زنجیری رادیکال آزاد در فشار زیاد توسط رجینالد گیبسون(Reginald Gibson) و اریک فاست(Eric Fawcett) کشف شد و در سال ۱۹۳۹ به شکل تجاری در شرکت انگلیسی صنایع شیمیایی سلطنتی ICI تولید شد. این پلیمر پرمصرف از پلیمر شدن مونومر اتیلن با فرمول CH2=CH2 تولید می‌شود و با وجود ساختار ساده، با گستره وسیع و بسیار متنوع فرآیندهای ساخت که امکان تولید محصولات با خواص مناسب را فراهم آورده‌اند، یکی از پیچیده‌ترین زمینه‌ها است.

فرآیند اولیه تولید پلی‌اتیلن زیر صدها اتمسفر فشار و دماهای بالا انجام می گرفت. بنابراین، محصول تولید شده به وسیله این روش، پلی‌اتیلن سبک یا فشار بالا نامیده می‌شد. فرآیند تولید بسیار خطرناک و گران بود، به همین دلیل فرآیندهای  ارزان‌تر و ایمن‌تر به تدریج توسعه یافت. تولید پلی‌اتیلن در اوایل دهه ۱۹۵۰ با توسعه کاتالیزورهایی که فرآیند تولید را در فشارها و دماهای پایین‌تر امکان پذیر می‌کردند، متحول شد. ابتدا کاتالیزور فیلیپس بر پایه اکسید کروم در سال۱۹۵۱ سپس کاتالیزور زیگلر ، بر پایه هالیدهای تیتانیم و ترکیبات آلومینیوم، در سال ۱۹۵۳ارائه شد. در حال حاضر، از کاتالیزورهای زیگلر و فیلیپس در تولید صنعتی پلی‌اتیلن استفاده می‌شود که توزیع وزن مولکولی پهن ارائه می دهند. سامانه کاتالیزوری جدید بر پایه متالوسن‌ها نیز برای اولین بار در سال ۱۹۷۶ کشف شد. این کاتالیزور‌ها توزیع باریکی از وزن مولکولی ارائه می‌دهند و در حال حاضر در آمریکای شمالی، اروپای غربی و ژاپن تولید می‌شود.

 

انواع تجاری پلی‌اتیلن

پلی اتیلن ها دارای انواع مختلف با محدوده متغیری از بلورینگی و چگالی هستند. چگالی پلی‌الفین‌ها بین تمام پلیمرها کمترین مقدار است و برای پلی اتیلن به سه گستره تقسیم می شود: منطقه چگالی کم از ۰.۹۱ تا g/cm3 ۰.۹۲۵  که پلی‌اتیلن سبک(LDPE)، ناحیه چگالی متوسط (MDPE) از ۰.۹۲۶ تا g/cm3 ۰.۹۴ و ناحیه چگالی از ۰/۹۴ تا g/cm3 ۰.۹۶۵ که پلی‌اتیلن سنگین (HDPE) نام‌گذاری شده است.
از ویژگی های این این پلیمر امکان برخورداری از توزیع وزن مولکولی پهن یا باریک، شاخه های بلند و کوتاه در زنجیر اصلی، بلورینگی زیاد و شکل مختلفی از گویچه‌ها با قابلیت جهت یافتگی است. کشسانی زیاد مذاب، استحکام مذاب و پایین بودن دمای انتقال شیشه ای از ویژگی‌های دیگر این پلیمر است. این پلیمرها جامدهای نیمه بلوری با انعطاف‌پذیری جزيی هستند که ویژگی‌های آن‌ها به شدت به مقدار نسبی بلورینگی و فاز آمورف بستگی دارد. افزون بر این، به دلیل عدم قطبیت پلی‌اتیلن، این پلیمر در حمله شیمیایی بسیار مقاوم است و میدان‌های الکتریکی اثر چندانی بر روی آن ندارند. در جدول زیر برخی از ویژگی های فیزیکی و مکانیکی انواع پلی‌اتیلن را بر اساس چگالی مقایسه می‌کند.

 

انواع پلی اتیلن

انواع گریدهای تجاری پلی اتیلن 

پلی اتیلن 0035

پلی‌اتیلن سنگین بادی گرید 0035 تولید پتروشیمی بندر امام است. پلی‌اتیلن ۰۰۳۵ بندر امام که دارای گرید قالب‌‌گیری مواد بادی است با دارا بودن سختی و سفتی و همچنین مقاومت ضربه‌ای و   ESCR  خوب برای تولید قطعات بادی مناسب است.

پلی‌اتیلن سنگین 0035 نوعی پلی‌اتیلن با دانسیته بالا است که مقاومت بالا در برابر ضربه در دماهای پایین دارد، سفت و قوی است و مقاومت سایشی بالائی دارد . پلی اتیلن سنگین HDPE گرید 0035 به طور کلی برای تولید قطعات با فرآیند قالب گیری بادی در تولید انواع ظروف پلاستیکی بادی – قوطی دستمال مرطوب و … کاربرد دارد.

کاربردهای گرانول 0035

ساخت لوازم ایمنی

ساخت لوازم مخازت آب

ساخت اسباب بازی

تولید قطعات پلاستیکی

از دیگر موارد مصرف پلی اتیلن سنگین می توان در تولید ظروف نگهدارنده سوخت – صندلی های مورد استفاده در فضای باز – اسباب بازی ها – جامه دانه‌ها – لوله ها و مجراها استفاده می شود.

 

 

پلی اتیلن EX5

پلی اتیلن EX5  از نوع پلی اتیلن سنگین یا HDPE  می‌باشد. این نوع پلی اتیلن داری شاخص جریان مذاب در محدود 0.28 می‌باشد. پلی اتیلن EX5  با 1-بوتن کوپلیمر شده است و از جمله گریدهای مناسب برای تولید فیلم پلاستیک می‌باشد. مهم ترین کاربرد پلی اتیلن سنگین EX5  در صنایع غذایی و تولید فیلم و ورق بسته بندی می‌باشد. از جمله پایدارکننده‌های مورد استفاده در فرآیند پلیمریزاسیون پلی اتیلن EX5  استئارت کلسیم، استئارات روی و آنتی اکسیدان Irgafos168  می‌باشد.

 

پلی اتیلن BL3

پلی اتیلن BL3  از نوع پلی اتیلن سنگیرن یا HDPE  می‌باشد که در آن کومونومر 1-بوتن نیز وجود دارد. پلی اتیلن BL3  دارای خواصی چون میزان سفتی بالا، جریان پذیری خوب، مقاومت ضربه بالا و مقاومت در برابر ترک است. در تولید این پلاستیک از استئارات کلسیم، آنتی اکسیدان Irganox1010  و آنتی اکسیدان Irgafos168  استفاده شده است. شاخص جریان مذاب پلی اتیلن BL3  در محدوده 1.2 می‌باشد. این پلی اتیلن برای تولید مخازن تا حجم 10 لیتر و ساخت ورق ترموفرمینگ استفاده می‌شود.

 

پلی اتیلن EX3

پلی اتیلن EX3  تولید شده در پتروشیمی امیر کبیر از نوع پلی اتیلن سنگین HDPE  می‌باشد. که برای تولید لوله پلی اتیلن کلاس PE100  مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلی اتیلن EX3  مقاومت در برابر ترک خوب و مقاومت ضربه مناسبی دارد. این گرید از پلی اتیلن سنگین با استئارات کلسیم، استئارات روی و آنتی اکسیدان Irganox1010  و Irgafos168  تولید شده است.

کاربردهای عمده پلی اتیلن EX5  استفاده در تولید لوله آب، لوله گاز، لوله فاضلابی، لوله زهکشی، انواع اتصالات و ورق‌های پلی اتیلن است.

 

پلی اتیلن CRP100

پلی اتیلن CRP100 از نوع پلی اتیلن سنگین یا HDPE  می‌باشد. فرآیند تولید این پلیمر از نوع سوسپانسیون بوده و از کومونومر ا-بوتن در تولید آن استفاده شده است. پلی اتیلن CRP100  از نوع PE100  بوده و برای تولید لوله پلی اتیلن PE100  جهت انتقال آب و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین CRP100  برای تولید لوله دیواره نازک یا PE80  نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاخص جریان مذاب برای این پلی اتیلن در محدوده 0.22 قرار دارد. (MFR190°/5)

 

پلی اتیلن 52518

پلی اتیلن 52518 از نوع پلی اتیلن سنگین یا HDPE  بوده و در پتروشیمی جم تولید شده است. پلی اتیلن 52518 با شاخص جریان مذاب 18 جریان پذیری و فرآیند پذیری خوبی در فرآیند تولید قالبگیری تزریقی فراهم می‌کند. همچنین پلی اتیلن 52518 خواص مکانیکی خوبی داشته و برای تولید انواع لوازم خانگی و سایر قطعات تزریقی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

پلی اتیلن 52511

پلی اتیلن 52511 از نوع پلی اتیلن سنگین یا HDPE  با شاخص جریان مذاب 11 می‌باشد که در پتروشیمی جم تولید شده است. پلی اتیلن 5211 برای تولید انواع قطعات تزریقی از جمله سبد، سطل، لوازم خانگی و ... مورد استفاده قرار می‌گیرد.پلی اتیلن 52511 خواص فیزیکی خوب و جریان پذیری مناسبی دارد.

 

پلی اتیلن 3840

پلی اتیلن HD3840UA  از نوع پلی اتیلن سنگین یا HDPE  است که با کومونومر 1-بوتن همراه شده است. پلی اتیلن 3840 برای تولید به روش قالبگیری چرخشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پلی اتیلن 3840 دارای خواص خوبی از جمله مقاومت ضربه خوب، پایداری UV ، سفیدی مناسب، سطح خوب می‌باشد.

 

پلی اتیلن 5110

پلی اتیلن 5110 از نوع پلی اتیلن سنگین با وزن مولکولی بالا می‌باشد. در ساختار این پلی اتیلن از 1-هگزن استفاده شده است. پلی اتیلن 5110 برای تولید فیلم نازک با استحکام و مقاومت بالا مناسب است. از جمله کاربردهای پلی اتیلن HFI5110  می‌توان به گونی با استحکام بالا، کیسه خرید، فیلم پلی اتیلن با چاپ پذیری بالا و... اشاره کرد. پلی اتیلن HFI  تحت لیسانس برند بسیار مطرح بازل تولید شده است.

 

پلی اتیلن 5510

پلی اتیلن 5510 از نوع پلی اتیلن سنگین یا HDPE  بوده که در پتروشیمی آریا ساسول تولید شده است. پلی اتیلن 5510 برای تولید انواع مخازن از جمله مخازن آب کشاورزی، انواع گالن، بشکه و ... کاربرد دارد. در تولید پلی اتیلن 5510 از 1-هگزن به عنوان کومونومر استفاده شده و دارای خواصی از جمله مقاومت شیمیایی خوب، مقاومت مکانیکی و استحکام ضربه بالا می‌باشد.

 

 

پلی اتیلن سنگین

پلی اتیلن سنگین یا HDPE  یک ترموپلاستیک خط می‌باشد. پلی اتیلن سنگین مقاومت آب و هوایی خوبی داشته و در مواردی که بلورینگی آن بالا (بیش از 90 درصد) باشد سخت‌تر است اما به طور کلی به عنوان یک ترموپلاستیک منعطف(flexible) در نظر گرفته می‌شود. پلاستیک HDPE  از پلی اتیلن سبک و سبک خطی شفافیت کمتری دارد. این پلاستیک در دما و فشار به نسبت پایینی تولید می‌شود.

اگر زنجیر اصلی پلی‌اتیلن باشد و دارای شاخه‌های جانبی کوتاه کم یا بدون شاخه باشد از نام HDPE استفاده می‌شود. HDPE، جامدی سفید رنگ و مات است و فیلم‌های ترد تشکیل می دهد در صنعت، این پلیمرهابه وسیله کاتالیزورهای بر پایه ترکیبات تیتانیم (زیگلر-ناتا) ، کاتالیزورهای بر پایه کروم (فیلیپس) و همچنین متالوسن تهیه می‌شوند. این پلیمرها بسیاری بلوری هستند(۷۰-۸۰ درصد) و دمای ذوب آن‌ها حدود ۱۳۰ درجه سانتی‌گراد است. معمولا از چگالی به عنوان معیاری از درصد بلور از آلکیل‌هایی مانند آلفا الفین‌ها(olefins-α)  شامل ۱-بوتن، ۱-هگزن و ۱-اکتن به عنوان کومونومر حین پلیمر شدن استفاده می‌شود. در این حالت، شاخه‌های کوتاه در طول زنجیر اصلی پلیمر ایجاد می شود. این شاخه‌های کوچک سبب کاهش بلورینگی و سفتی پلیمر می‌شوند.
پلی‌اتیلن سنگین به دلیل بلورینگی زیاد، بیشترین مقدار سفتی و کم‌ترین مقدار نفوذ پذیری را در میان دیگر انواع پلی‌اتیلن داراست. به دلیل این دو ویژگی، از این ماده در ساخت انواع ظروف نگهداری مواد غذایی و شیمیایی استفاده می شود. نفودپذیری کم، سفتی زیاد و مقاوممت خوب در برابر خورگی باعث شده است تا از این ماده در ساخت انواع لوله‌های انتقال آب، فاضلاب و گاز طبیعی استفاده شود. استحکام کششی خوب پلی‌اتیلن سنگین، آن را برای تهیه فیلم‌هایی که برای کوتاه مدت زیر بار قرار می‌گیرند، مناسب ساخته است.

ویژگی مهم پلی اتیلن HDPE

دمای ذوب 120 تا 140 درجه سانتی گراد

دانسیته 0.93 تا 0.97 g/cm3

استحکام کششی بالا

قیمت پایین و فرآیند پذیری راحت

خواص عایق الکتریکی خوب

جذب آب پایین

معایب پلاستیک HDPE

حساس در برابر ترک خوردن

سفتی (stiffness) کمتر نسبت به پلی پروپیلن

شرینکیج بالا

مقاومت پایین در برابر UV

محدودیت در جوش پلاستیک

 

کاربردهای اصلی HDPE

پلی اتیلن سنگین در انواع لوله و اتصالات ( جهت انتقال آب، گاز، فاضلاب و...)،  تولید سیم و کابل، ورق و مخازن کاربرد دارد. همچنین این پلاستیک جهت تولید قطعات مختلفی از جمله بطری، ظرف، درپوش ، جعبه، اسباب بازی و... جهت مصارف خانگی و ساخت الیاف جهت تولید انواع تور ماهی گیری، طناب، تورهای ورزشی و ... کاربرد دارد.

 

خواص مکانیکی پلی اتیلن HDPE

سختی شاخص D

Hardness Shore D

60-70

سختی

Hardness Rockwell M

1

استحکام کششی در نقطه پارگی

Strength at Break (Tensile), MPa

25-45

استحکام کششی در نقطه تسلیم

Strength at Yield (Tensile), MPa

25-30

مقاومت در برابر ضربه در دما پایین

Toughness at Low Temperature, J/m

_

چقرمگی

Toughness, J/m

20-220

مدول یانگ

Young's Modulus, GPa

1.1- 0.5 

الانگیشن در نقطه پارگی

Elongation at Break, %

500-700

الانگیشن در نقطه تسلیم

Elongation at Yield, %

15

مدول خمشی

Flexural Modulus, Gpa

0.75-1.575

 

 

خواص فیزیکی HDPE

چگالی

Density, g/c

0.94-0.97

مقاومت در برابر اشعه گاما

Gamma Radiation Resistance

متعادل

Glass Transition Temperature, °C

دمای انتقال شیشه ای، درجه سانتی گراد

110-

انقباض%

Shrinkage, %

1.5-4

مقاومت در برابر ضدعفونی (تکرار شده)

Sterilization Resistance (Repeated)

ضعیف

مقاومت در برابر نور UV

UV Light Resistance

ضعیف

جذب آب 24 ساعته، %

Water Absorption24% hours

0.005-0.01

 

 

خواص تحمل حرارتی HDPE

دمای HDT  در 27PSI

HDT @0.46 Mpa (67 psi), °C

60-90

دمای HDPE  در 264PSI

HDT @1.8 Mpa (264 psi), °C

 

45-60

حداکثر دمای قابل تحمل

Max Continuous Service Temperature, °C

100-120

کمترین دمای قابل تحمل

Min Continuous Service Temperature, °C

70-

دمای شکل پذیری

Ductile / Brittle Transition Temperature, °C

70-

 

مشخصات حرارتی HDPE

ضریب انبساط حرارتی

Coefficient of Linear Thermal Expansion x 10-5, /°C

6-11

عایق حرارتی

Thermal Insulation, W/m.K

0.45-0.5

مقاومت در برابر آتش

Fire Resistance (LOI)

17-18

اشتعال پذیری

Flammability, UL94

HB

 

 

مشخصات نوری HDPE

براقیت

Gloss, %

5-120

مه

Haze, %

6

شفافیت

Transparency (Visible Light Transmission), %

80

 

مشخصات الکتریکی HDPE

مقیاس قوس

Arc Resistance, sec

100-180

ثابت دی الکتریک

Dielectric Constant

2.3

مقاومت حجمی

Volume Resistivity x 1015, Ohm.cm

16-18

قدرت دی الکتریک

Dielectric Strength, kV/mm

17-24

ضریب اتلاف

Dissipation Factor x 10-4

3-20

 

 

 

 

 

پلی اتیلن شبکه ای شده

پلی اتیلن شبکه ای شده یا XLPE  در واقع نوعی پلی اتیلن با زنجیره عرضی یا کراس لینک می‌باشد. کراس لینک شدن پلی اتیلن اگرچه امکان بازیافت آنرا بسیار محدود می‌کند اما سبب شده تا این نوع پلی اتیلن با خواص ویژه ای خود برای کاربردهای خاص از جمله لوله انتقال آب گرم و کابل برق فشار قوی مناسب باشد. پلی اتیلن PEX  دارای خواص مهمی از جمله خواص عایق الکتریکی خوب، مقاومت سایش، مقاومت حرارتی بالا، خواص خوب در دمای پایین و... هستند.

شبکه ای کردن پلی‌الفین‌ها خواص گرمایی آن ها را بهبود می‌بخشد و کاربردهای آن‌ها را توسعه می‌دهد. در اثر شبکه‌ای شدن، جریان پذیری محدود شده و پلیمر در بسیاری از حلال‌ها که پلی‌اتیلن معمولی را حل می‌کنند، حل نمی‌شوند. خواص مکانیکی پلیمر به ویژه مدول در دمای بالا بهبود می‌یابند و پلیمر از مقاومت خستگی بسیار بیشتری برخوردار است می‌شود. افزون بر این، بلورینگی و حساسیت ترک‌زایی تنش کمتر می‌شود و خواص الکتریکی آن هم چنان عالی باقی می‌ماند. تنها عوامل ثانوی نظیر نوع پروکسید مصرفی، محصولات ناشی از تجزیه آن یا پرکننده‌ها می‌توانند سبب تغییر این ویژگی‌ها شوند.
سه روش عمده شبکه‌ای کردن از لحاظ صنعتی شامل استفاده از پروکسیدها، پرتودهی و پخت سیلانی است. پرتودهی دارای معایبی نظیر زیاد سرمایه‌گذاری و محدودیت ضخامت است و استفاده از پروکسیدها دارای خطر پیش پخت و هزینه زیاد تولید بالا است. در حالی که روش پخت سیلانی از لحاظ فناوری در قیاس با روش پرتودهی و استفاده ا ز پروکسید مزایای بیشتری دارد. در روش پخت سیلانی، آلکوسیلان‌های قابل آب کافت سیرنشده ابتدا روی پلی‌الفین‌ها پیوند خورده یا کوپلیمر می شوند. در نهایت، اتصالات عرضی محصولات شکل‌دهی شده، در مجاورت مقدار اندکی آب کاتالیز شده و ایجاد می‌شود.
پلی‌اتیلن شبکه‌ای به سه شکل اصلی تولید می‌شود: پودر قالبگیری برای قالب‌گیری چرخشی، دانه یا گرانول برای قالب‌گیری تزریق و فیلم نازک برای تابش‌دهی. از جمله مصارف صنعتی این ماده در قالبگیری چرخشی برای تولید اجسام توخالی، همچنین فیلم‌ها و لوله‌های قابل انقباض در اثر گرما و روکش عایق سیم و کابل است.

 

پلی اتیلن با وزن مولکولی بالا

پلی اتیلن UHMWPE یک پلاستیک با وزن مولکولی بسیار بالا می‌باشد که دارای ویژگی خواص مکانیکی بالایی از جله مقاومت سایش بالا و مقاومت ضربه بالا می‌باشد. ماهیت این پلاستیک سبب شده تا در برابر طیف گسترده ای از مواد شیمیایی مقاوم باشد. پلی‌اتیلن با وزن مولکولی بسیار زیاد(UHMWPE) دارای وزن مولکولی ۴ تا ۶ میلیون است. این پلیمرها به طور عمده با کاتلیزورهای متالوسن تهیه می‌شوند. به علت دارا بودن مولکول‌های بسیار بلند درهم خورده در اثر برش آن‌قدر جریان نمی‌یابند و نمی‌توان آن‌ها را با روش های متداول برای پلی‌اتیلن فراورش کرد.
مولکول‌های بسیار سخت حرکت می‌کنند و اگر زیر تنش برشی قرار گیرند، پاره می‌شوند و ویژگی‌های سایشی و ضربه‌ای محصول نهایی پایین می‌آید. دو روش متداول شکل‌دهی، رانش اکستروژن پیستونی و قالبگیری فشاری پودر است. در این روش ها، ذرات پودر در اثر فشار و گرما به یکدیگر فشرده و ذوب می‌شوند و درهم نفوذ می‌کنند.
این پلیمر دارای مقاومت سایشی عالی، مقاومت ضربه و مقاومت شیمیایی بسیار زیاد و ضریب اصطکاک کم هستند. خواص مکانیکی عالی، سهولت ماشین‌کاری و قیمت کم سبب شده است که در برخی کاربردها بتوانند جایگزین فلزات شوند. به علاوه، از فرآیند آن‌ها به حالت ژل، الیافی تولید می‌شود که استحکام مکانیکی آن‌ها قابل مقایسه با استحکام فولاد است.

ویژگی و خواص مهم پلی اتیلن

 

مشخصه

پلی اتیلن سنگین HDPE

پلی اتیلن سبک خطیLLDPE

پلی اتیلن سبک LDPE

 

مقدار

مقدار

مقدار

دانسیته

0.94-0.97

0.915-0.95

0.917-0.94

درصد الانگیشن در نقطه پارگی

Elongation at Break, %

500-700

300-900

200-600

درصد الانگیشن در نقطه تسلیم

Elongation at Yield, %

15

3-16

13-17.5

مدول خمشی

Flexural Modulus, Gpa

0.75-1.575

0.28-0.735

0.245-0.335

سختی

Hardness Rockwell M

1

1

1

سختی بر اساس شاخص Shore D

Hardness Shore D

60-70

55-56

40-50

تنسایل در نقطه شکست

Strength at Break (Tensile), MPa

25-45

25-45

10-20

تنسایل در نقطه تسلیم

Strength at Yield (Tensile), MPa

25-30

10-30

10-15

چقرمگی

Toughness, J/m

20-220

54-999

999

مدول یانگ

Young's Modulus, G

0.5-1.1

0.266-0.525

0.13-0.3

براقیت

Gloss, %

5-120

32-85

35-97

شفافیت

Transparency, %

80-

-

80

 

انواع گریدهای پلی اتیلن

 

کاربرد

MFI

گرید

گرید عمومی با کیسه 
کابل های فشار ضعیف
قطعات تزریق شده فنی و صنعتی

2

LF0200

کیسه های حامل-فیلم شیرنک-فیلم صنعتی
بطری های کوچک-بسته بندی غذایی و دارویی

0/75

LH0075

فیلم شیرنک-قالب گیری بادی برای ظرف کوچک
بسته بندی غذایی و دارویی

0/5

LH0050

کیسه های حامل با تحمل فشار بالا-کابل

0/3

LH0030

انواع فیلم

0/75

2501TN00

فیلم نازک با خواص نوری مناسب 

4/7

2404TC47

انواع فیلم 

1/9

2102TX00

کیسه های حامل-فیلم شیرنک-فیلم صنعتی
بطری های کوچک-بسته بندی غذایی و دارویی

0/85

210TN47

کیسه های حامل با تحمل فشار بالا-کابل

0/3

2100TN00

فیلم های نازک با خواص نوری مناسب 

4/7

2004TC37

انواع فیلم برای کاربرد های پزشکی

1/9

2602TH00

فیلم های نازک برای بسته بندی پارچه و لباس

4/7

LF0470

فیلم های بسته بندی

2/5

LF0250

فیلم شیرینک

0/85

LS0085

قالب گیری تزریقی

22

1922T

 

انواع گرید پلی اتیلن خطی و برخی کاربرد های آن

کاربرد

MFI

گرید

فیلم شیرنک، فیلم کشاورزی

0/9

LL0410

بسته بندی شفاف، فیلم لمینت

0/9

LL0209

فیلم استرچ- فیلم با شفافیت متوسط

2/2

LL0220

فیلم های دمشی، فیلم لمینت

0/7

LL235F7

کفی پلاستیکی(لاینر)

0/95

LL16501

فیلم های دمشی(blown film)

0/95

LL22501

فیلم های دمشی(blown film)

1/8

LL22502

فیلم های کست(cast)

2

LL16502

فیلم های کست(cast)

3

LL16503

فیلم های دمشی(blown film)

0/6

LL12XF6

قالب گیری دورانی

4

LL32604

 

ثبت نظر


( نظر خود را درباره این مقاله ثبت نمایید )

هفت روز هفته، 24 ساعت شبانه روز پاسخگوی شما هستیم.
© 2024 polyno All Right Reserved